مراسم کلنگ زنی پایگاه امداد جاده‌ای 115 امام رضا (ع) رستاق که با حضور جوكار نماينده يزد و صدوق ،استاندار و جمعی از مسئولان استانی درابتدای جاده شمسی شهرستان صدوق يزد انجام شد.

اعظم السادات ميرجليلي -- خبرنگار يزد فردا :===نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی گفت:حوزه بهداشت و سلامت از مهمترين بخش هاي  مورد مطالبه مردم است و بايد از طرف مسئولان و دولت مردان توجه ويژه و بيشتري به اين بخش صورت گيرد.

 محمد صالح جوکاردر مراسم  کلنگ زنی پایگاه امداد جاده‌ای 115 امام رضا (ع) رستاق که با حضور جمعی از مسئولان استانی درابتدای جاده شمسی شهرستان صدوق يزد برگزار شد،افزود: در دولت خدمت گذار نهم و دهم طرح‌های زیادی به مرحله اجرا گذاشته است اما در برخي از مناطق هنوز مشكلاتي وجود دارد.

وی ادامه داد:يكي از بخش هايي كه همواره مورد مطالبه مردم مناطق صدوق بوده ، كمبود امكانات بهداشتي و نبود يك مركز مجهز بيمارستاني است كه اميدواريم با ساخت و افتتاح اين پايگاه كنار جاده اي بخشي از مطالبات مردم اين مناطق و روستاهاي اطراف بر اورده شود .  

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: حاکمیت موظف به انجام اقدامات لازم برای تامین سلامت مردم است و هرچند در دوره هاي مختلف اقدامات زيادي انجام شده ولي هنوز كافي نيست و بايد بر اساس عدالت به همه مناطق نگريسته شود.

جوكار دربخش ديگري از سخنان خود ضمن گراميداشت هفته بسيج گفت:هرآنچه که داریم مرهون جانفشانی مردان و زناني است كه  برای سربلندی و عزت ملت ایران اسلامی و دست یافتن به قله های رفیع کرامت از جان خود گذشتند و با تاسي از امام حسين ع از همه چيز خود براي حفظ اسلام و انقلاب گذشتند.

استانداریزد نیزدر این مراسم گفت: خدمت به مردم، یکی از مصادیق عمل صالح است و خوشبختانه در حوزه هاي مختلف اقدامات زيادي  براي مردم صورت گرفته است.

محمد رضا فلاح زاده افزود: در دولت هاي نهم و دهم توجه بيشتري به مناطق محروم و كمتر برخوردار بويژه مناطق روستايي صورت گرفت و اميدواريم  اين پروژه نيز تا پايان سال 92 به بهره برداري برسد تا يكي از مطالبات به حق مردم اين مناطق اجابت شود.  

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در این مراسم گفت: با توجه به جمعیت بالای ساکنان مناطق افراد این پایگاه ، امکان خدمات‌رسانی  به شهروندان رستاق ، شمسی و حومه نیزامکان‌پذیرخواهد شد.

سید جلیل میرمحمدی افزود: 14 دستگاه آمبولانس نیز از طرف سید باقر رکن الدینی خیریزدی تعهد شده که در آینده نزدیک به خدمت رسانی مردم این مناطق خواهد پرداخت. 

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های مستمر نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی و با توجه به دستور وزیر بهداشت بر تشکیل جلسه‌ای برای بررسی درخواست خیر رکن‌الدینی طی روزهای گذشته جلسه‌ای در این زمینه برگزار و مقرر شد در این منطقه پایگاه امداد جاده‌ای احداث شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی گفت: درخواست‌هایی مبنی بر ایجاد کلینیک تخصصی و یا درمانگاه در این محل مطرح شده که چون جمعیت منطقه شمسی کمتر از هزار نفر است ،طبق نظام سطح‌بندی از سوی وزارت بهداشت امکان این مهم وجود ندارد  اما دانشگاه علوم پزشکی یزد طرح راه‌اندازی اورژانس 115 روستایی را به وزارت بهداشت پیشنهاد خواهد داد و در صورت موافقت، این مهم عملیاتی خواهد شد.

عكس: خبرنگار يزد فردا: -- مسعود ميرجليلي : --










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا